Εκτύπωση

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ

on . Posted in Εκδηλώσεις-Δράσεις

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ    

ΘΕΑΤΡΟ


Η εκπαίδευση είναι κάτι το αξιοθαύμαστο,αλλά καλό είναι να θυμόμαστε πότε-πότε ότι τίποτα που αξίζει να το γνωρίζεις δεν διδάσκεται, μόνο βιώνεται .....

Οscar-Wild

 

Το θεατρικό εργαστήρι για παιδιά και εφήβους ανοίγει αυλαία και να υποδέχεται τους φίλους του για έβδομη συνεχή χρονιά!!!                                  Από Δευτέρα 1η Οκτωβρίουξεκινούν οι ομαδικές μας δράσεις με άξονα το θέατρο.                                                                                                   Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τη μίμηση, τη παντομίμα, το εκπαιδευτικό δράμα, τις ασκήσεις   (ρυθμού, εμπιστοσύνης, παρατηρητικότητας, μνήμης, αισθήσεων, φαντασίας, επικοινωνίας, συνεργασίας), τη σωματική έκφραση, την εξάσκηση φωνής- λόγου, τις μουσικοκινητικές ασκήσεις, τα παιχνίδια ρόλων, τους αυτοσχεδιασμούς, και τις δραματοποίησεις το παιδί έρχεται σε επαφή με τον εσωτερικό του κόσμο, αλλά και το περιβάλλον του. Εκφράζεται και διοχετεύει δημιουργικά την ενέργεια του, ενώ παράλληλα ενδυναμώνεται η αίσθηση της ομαδικότητας και ενισχύεται η σκέψη του, τα συναισθήματά του και κυρίως η φαντασία του! Το παιδί καταφέρνει να εξωτερικεύει τις προσωπικές του εμπειρίες, ιδέες και συναισθήματα σε ποικίλες εκφραστικές μορφές, αλλά και να εκφράζει ελεύθερα και αβίαστα τον ψυχικό του κόσμο και την προσωπική του άποψη. Στόχος μας να μπορέσουν τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και να καλλιεργήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, αλλά και να εκτονώσουν την ενεργητικότητά τους με έναν δημιουργικό και πολύ διασκεδαστικό τρόπο.

Τμήματα ανά ηλικίες: γονείς & μωρά 2- 3,5ετών, 3-4, 4-5, 5-6, 6-8, 8- 10, 10- 12, έφηβοι Α΄ κ Β΄ Γυμνασίου, Έφηβοι Γ΄ Γυμνασίου- Α΄ και Β΄ Λυκείου, Έφηβοι Β΄ και Γ΄ Λυκείου- Απόφοιτοι Λυκείου, Τμήμα Γονέων.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

 

Ένας νέος κύκλος δραστηριοτήτων έκφρασης και δημιουργίας, ξεκινάει και τη φετινή χρονιά, για τα παιδιά της τρυφερής προσχολικής ηλικίας. Στο εργαστήρι αυτό, το παιχνίδι είναι η πιο σημαντική δραστηριότητα του παιδιού και η ευχαρίστηση, αποτελεί το κυριότερο και πρωταρχικό στοιχείο για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Τα παιχνίδια προκύπτουν μέσα από ποικίλες δράσεις θεατρικού παιχνιδιού, μουσικοκινητικής αγωγής και δημιουργικής κίνησης.

Τα θέματα των δραστηριοτήτων στο εργαστήρι μας, έχουν να κάνουν με τη φύση που μας περιβάλλει και αποτελεί πηγή έμπνευσης, για μικρούς και μεγάλους.

Οι μικροί μας φίλοι απελευθερώνουν τα συναισθήματά τους, εκφράζονται δημιουργικά και εξωτερικεύουν τις δυσκολίες και τους φόβους τους. Μέσα από τα παιχνίδια ρόλων και μεταμόρφωσης, με πολύ ρυθμό, μουσική, χορό, τραγούδια, αυτοσχεδιασμούς και ιστορίες τα παιδιά ανακαλύπτουν τη χαρά της ελευθερίας και της ανάπτυξης σχέσεων και δεσμών με τα άλλα μέλη της ομάδας.

Τα χελιδόνια σε λίγες μέρες ξεκινούν το ταξίδι τους σε πιο ζεστές χώρες, να φτιάξουν τις φωλιές τους, να παίξουν και να τραγουδήσουν το σκοπό της ζωής. Τα παιδιά κ αυτά με τη σειρά τους, ανοίγουν τα φτερά τους να πετάξουν σαν τα χελιδόνια σε ζεστές φωλιές και αγκαλιές, να κάνουν νέους φίλους και σταδιακά να ζήσουν τις νέες εμπειρίες, που οδηγούν στο σκοπό της ζωής.

Τα χαμόγελα των παιδιών, οι αγκαλιές τους και τα χάδια τους, είναι η πιο συγκινητική στιγμή και μια σημαντική επίτευξη του στόχου του εργαστηρίου της έκφρασης και δημιουργίας.

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΟΝΕΩΝ

 To Θεατρικό Εργαστήρι για παιδιά και εφήβους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας για τρίτη χρονιά θα υλοποιήσει βιωματικά εργαστήρια για γονείς που έχουν το ενδιαφέρον και την περιέργεια να περάσουν τις πόρτες μας για να γευτούν τους καρπούς των προσπαθειών μας. Η ιδέα αυτή γεννήθηκε μέσα από προσκλήσεις και ιδέες των ίδιων των γονιών και ζωντάνεψε με την ένθερμη συμμετοχή τους. Οι   γονείς   στα εργαστήρια   αυτά   προσκαλούνται   να   παίξουν,   να επικοινωνήσουν, να εκφραστούν και να διερωτηθούν για ζητήματα που τους αφορούν, δημιουργώντας μια συνθήκη ευκαιρίας όπου μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο, με μέσο τη χαρά και σκοπό τη συνεξέλιξη!

Τα σεμινάρια ενσωματώνονται πλήρως στη φιλοσοφία του Θεατρικού Εργαστηρίου και αποτελούν προσομοιώσεις λειτουργίας των ομάδων των παιδιών και των εφήβων που φιλοξενεί. Θα σκιαγραφήσουμε τα όνειρά μας και με αυτά ως αφετηρία θα δουλέψουμε πάνω στις ευχές μας και τις προσδοκίες μας για τα παιδιά μας, θα ανακαλύψουμε τις υπερδυνάμεις μας και τον τρόπο που επιδρούν στις ζωές μας, θα αναστοχαστούμε για τον τρόπο που επικοινωνούμε και με αφορμή αυτό θα παίξουμε πολύ, θα διασκεδάσουμε και θα συγκατασκευάσουμε έναν χώρο μεταβατικό όπου συναντιώμαστε με τους "μικρούς" μας εαυτούς και ανακαλύπτουμε τους "μεγάλους μας" εαυτούς μας στο τώρα.

ΘΕΑΤΡΟ2

 Γιατί Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση; Γιατί το παιδί μου να ασχοληθεί με τη βιωματική διαδικασία του θεάτρου;

«Ο Winnicott το 1979, ασχολήθηκε με το ανθρώπινο όν, όταν παίζει. Σύμφωνα με την άποψή του ότι μόνο το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα πραγμάτωσης στον άνθρωπο. Τόσο ο ενήλικας όσο και το παιδί, έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τη δημιουργική συναίσθηση. Η δεξιότητα αυτή είναι που στη συνέχεια μας προσφέρει βαθιά ικανοποίηση για την κατανόηση και εκτίμηση της αξίας της ίδιας της ζωής. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα υπάρχει διάχυτη η συσχέτιση κοινωνικής υγείας και θεάτρου. Ο Evreinov από το 1927 ήδη τόνισε τη σπουδαιότητα του θεάτρου σε ανάγκη ζωτικότητας για τον άνθρωπο αφού την εξίσωσε με την τροφή, το νερό, τον αέρα και τον έρωτα. Η συσχέτισή του με την υγεία συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας στις κοινωνικές, ψυχιατρικές, παιδαγωγικές επιστήμες συμπεραίνοντας, παρόλες τις διαφορετικές θεωρήσεις, πως η βιωματική διαδικασία του θεάτρου εκτός από αναψυχή αποτελεί σημαντικό στοιχείο διατήρησης και ακόμα αποκατάστασης της υγείας.

Η Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση άλλωστε αποτελεί σπουδαίο μέσο για την ¨ενίσχυση δεξιοτήτων ανοχής αντιφάσεων¨ σύμφωνα με τον Γεωργογιάννη. Την αμοιβαία ανοχή σύμφωνα με την οποία το άτομο αντέχει τη δυσαρέσκεια που του δημιουργεί η επαφή του με το διαφορετικό. Ο χαρακτήρας συλλογικότητας της ΔΤΕ, αλληλεπίδρασης, συνδημιουργίας και συναισθηματικής αποφόρτισης την καθιστά πολύτιμο εργαλείο ενσωμάτωσης και πρόληψης του εκπαιδευτικού αποκλεισμού, αφού καταφέρνει να οδηγήσει στην δημιουργική εκτόνωση της έντασης, σε κάποιες περιπτώσεις συναντάται αλληλοσύγκρουση αναγκών μεταξύ των αλληλεπιδρώντων μαθητών. Τα παιδιά της μη κυρίαρχης ομάδας μέσα από τα παιχνίδια και τις δράσεις, νιώθουν ότι γίνονται αποδεκτά γι’ αυτό που είναι. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η αυτοεικόνα τους και διευκολύνεται η κοινωνική τους προσαρμογή.

Η ΔΤΕ άλλωστε, δίνει την απάντησή της στην υπέρβαση της «παιδαγωγίζουσας» αντίληψης για τη θεατρική δημιουργία στο σχολείο, που αναπόφευκτα οδηγεί στη «σχολειοποίηση» του θεάτρου και θέτει όρια στην ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών και η υπέρβαση της αισθητικο - καλλιτεχνικής δημιουργίας, που είναι απολύτως κατευθυνόμενη και χρησιμοποιεί τους μαθητές ως φερέφωνα καλλιτεχνικών οραμάτων των εκπαιδευτικών.

Στόχοι της η ανάδειξη του θεάτρου ως πλαισίου διαπολιτισμικής αγωγής και ευρύτερης παιδείας των μαθητών. Χώρου συνάντησης προσωπικοτήτων, ετεροτήτων και ουσιαστικής αποδοχής και αλληλεπίδρασης. Η παροχή της συντελείται με τρόπο συμβατό προς την παιδαγωγική, τη ψυχολογία και τη θεατρολογία και οδηγεί στην αλλαγή των επικοινωνιακών σχέσεων μεταξύ διδάσκοντα και διδασκόμενου και την ανανέωση της διδακτικής μεθοδολογίας».

           Γιούλη Δούβου, θεατροπαιδαγωγός, Υπεύθυνη Θεατρικού Εργαστηρίου.